נווד מכיל Affiliate links והוא חבר ב- Amazon Associate Program, ברכישה דרך אחד הקישורים לאמזון, אנו עשויים לקבל גמול ללא תוספת מחיר עבורך. זוהי תמיכה משמעותית באתר ועוזרת להשאירו נקי מפרסומות.

העט הטוב ביותר לאייפד

אחרי שבדקנו עטים שונים לכתיבה, ציור ושימוש באייפד, מצאנו כי Apple Pencil הוא העט הטוב ביותר לאייפד שתוכלו להצטייד בו. העיפרון של אפל מאפשר כתיבה טבעית באייפד ומחקה היטב את חוויית הכתיבה במחברת. אם אתם לא מעוניינים להוציא הרבה כסף, תוכלו לבחור בAdonit Mark Stylus, עט סטיילוס שבמחיר מצחיק עושה עבודה טובה.
העט הטוב ביותר לאייפד עיפרון אפל דור 1

אם אתם משתמשים באייפד בלי עט סטיילוס, אנו מאמינים שאתם מפספסים משהו. יתכן שיעניין אתכם המדריך הבא, הממליץ על העט הטוב ביותר לאייפד. אם אתם מעוניינים להשתמש באייפד  לכתוב פתקים בכתב יד, לשרטט תרשימים או לצייר, העט יקל עליכם את העבודה וישפר את הפרודקטיביות שלכם. כתיבה בכתב יד טבעית וזורמת יותר למרבית האנשים מאשר הקלדת טקסט באמצעות המקלדת הוירטואלית באייפד או אפילו מקלדת חיצונית. עם העט תוכלו להשתמש באייפד בנוחות גם במזג אוויר קר, ויתכן שאנשים בעלי מוגבלות המתקשים עם מסכי מגע ימצאו בו מזור. הצטיידות בעט לאייפד תגרום לכם לחשוב איך הסתדרתם בלי אחד עד עכשיו.

עט סטיילוס לא בהכרח מתאים לכל משתמשי האייפד. אם עיקר השימוש שלכם הוא גלישה ברשת, משחקים וצפייה בסרטונים, כנראה שתעדיפו לשלוט באייפד עם האצבע.

שאתם מחליטים לקנות עט לאייפד, אין ספק שהעיפרון של אפל הוא הבחירה המתבקשת והטובה ביותר, בזכות אינטגרציה עמוקה למערכת ההפעלה iPadOS. אך זו גם בחירה יקרה. ישנם עטים אחרים עם ביצועים טובים שמחירם נמוך בהרבה. בבחירה המשתלמת ביותר בחרנו ב- Adonit Mark Stylus, עט סטיילוס המספק יכולות בסיסיות במחיר מצחיק. הוא אינו העט הכי טוב אחרי העיפרון של אפל, ממש לא, זהו עט ״טיפש״ ללא קישוריות בלוטות׳ לאייפד, אך לדעתנו, הוא העט שנותן את התמורה הטובה ביותר ביחס למחיר שלו.

אם החלטתם לקנות עט עם קישוריות בלוטות׳, בטווח המחירים היקר, אל תחשבו פעמיים ולכו על העיפרון של אפל.

כהשלמה למדריך זה, אנו ממליצים לכם להעיף מבט בפוסט שלנו על אפליקציות הפתקים הטובות ביותר לאייפד שיעזרו להיפטר מהמחברת לתמיד.

ההמלצות שלנו

תוכן עניינים

למה לסמוך עלינו?

כדי לבחור את העט הטוב ביותר לאייפד, ביצענו מחקר שוק מעמיק ובדקנו בעצמנו מספר דגמים פופולאריים, כולל העיפרון של אפל. קראנו ביקורות גולשים באמזון על עטים פופולאריים ונעזרנו במשכנעות ביותר. הסתייענו בסקירות באתרי טכנולוגיה שכתבו על הנושא, כמו זו באתר Imore, אתר creativeblog, ובסקירה באתר Wirecutter. הקשבנו גם לחוות דעתם של שלושה משתמשים אובססיביים לאייפד שלהם אשר עבדו, בדקו והחליפו עטי סטיילוס (ואייפדים) במהלך השנים.

את העטים בדקנו על גבי אייפד פרו 12.9״ (דור ראשון). לא בדקנו על גבי טאבלטים עם מערכת הפעלה אנדרואיד, אך העיפרון של אפל והעט של Adonit מסוגלים לפעול עם מסכי מגע תומכים אחרים – סמארטפונים, טאבלטים או מסך מגע של לפטופים. את עיקר הבדיקות עשינו באמצעות אפליקציות הפתקים הטובות ביותר לאייפד, ביניהן אפליקציית Notability, אפליקציית Goodnotes ואפליקציית הפתקים המקורית של אפל Apple Notes. האפליקציות מאפשרות כתיבה טבעית שמחקה היטב את החווייה של כתיבה במחברת. עוד בדקנו את העטים באמצעות אפליקציית הציור Procreate שמיועדת בעיקר למעצבים ואמנים מקצועיים.

בבדיקת העטים התמקדנו בנוחות האחיזה, דיוק וטבעיות בכתיבה, עמידות העט, זמן סוללה וקישוריות לאייפד.

את העט בו תבחרו תוכלו לשים בנרתיק כבלים, מטענים וגאדג׳טים, מבין אלה שהמלצנו עליהם.

העט הטוב ביותר לאייפד: עיפרון אפל דור 1 ו-2

Apple Pencil (הדור הראשון והשני) הוא עט הסטיילוס הטוב ביותר. אף עט אחר לא מתקרב לחוויית הכתיבה שמקבלים עם העיפרון של אפל. קיימים שני דגמים, מהם תבחרו על פי דגם האייפד ברשותכם – הדור הראשון של העיפרון הוא בעל תאימות למרבית דגמי האייפדים הקיימים, הדור השני של העיפרון (יצא ב-2018), עם ביצועים משופרים, עובד עם אייפד פרו 11״ או אייפד פרו 12.9״ (דור שלישי ורביעי) בלבד. את הבדיקות ביצענו עם הדור הראשון של העיפרון. הדור השני מתפקד באופן דומה עם מספר שדרוגים.

העיפרון של אפל הוא הבחירה הנכונה לכתיבה באייפד, ומספק חוויית כתיבה טבעית המוכרת מדף ועט דיו. הוא נוח לשימוש באופן יוצא דופן, בעל רגישות גבוהה ללחץ, הטיות ותנועות שהכותב מפעיל. באלו הוא מאפשר כתיבה וציור טבעיים. בנוסף, העיצוב דומה לעפרונות רגילים, כך האחיזה מרגישה טבעית ונוחה. בזכות אלה, העיפרון של אפל הוא היחיד שאפשר לכתוב בו, בכתב יד ברור, מילים בפונט 10, כך ניתן לכתוב הערות על מסמך בגודל מלא, מבלי להגדיל את המסך.

קישוריות הבלוטות׳ של העיפרון עם האייפד יציבה ולאחר זיווג ראשוני ביניהם תוכלו לשלוף את העיפרון בכל פעם שתרצו ומיד להתחיל לכתוב או לצייר.

העט הטוב ביותר לאייפד Apple pencil
עיפרון של אפל דור ראשון אחרי 3 שנים. הקצה שחוק בשל תקרית החלפת חוד שהשתיקה יפה לה / צילום: מערכת נווד

כמו במוצרי אפל אחרים, גם כוחו של העיפרון של אפל טמון באינטגרציה עמוקה בין התוכנה והחומרה המפותחות שתיהן על ידי אפל. אפל מפתחת ומייצרת את העיפרון, את האייפד ואת מערכת ההפעלה iPadOS, דבר המעניק יתרון על פני כל עט סטיילוס אחר. בזכות האינטגרציה של העיפרון עם מערכת ההפעלה, הכתיבה היא ללא לגים (השהיות), כך שההשהיה בין מגע קצה העיפרון במסך לבין הקו המצויר כמעט ואינו מורגש, אם בכלל קיים. מערכת ההפעלה iPadOS מבחינה בין העיפרון לאצבעות הידיים, דבר המסביר את הרגישות הגבוהה וטבעיות הכתיבה באמצעותו.

העט הטוב ביותר לאייפד עיפרון אפל דור 1
עיפרון אפל דור 1 / צילום: אתר Apple

החיסרון בדגם הראשון של העיפרון הוא אופן הטעינה שלו. על מנת לטעון אותו נדרש לחבר את מחבר הLightning שמוסתר תחת ״מחק״ העיפרון אל שקע Lightning שהוא גם שקע הטעינה של האייפד. מכיוון שכך, תוכלו להתקל במצב בו גם באייפד וגם בעפרון הסוללה חלשה ואין לכם אפשרות לטעון את שניהם במקביל (אם תחברו את האייפד לכבל טעינה, לא תוכלו לחבר את העיפרון לשקע האייפד כדי לטעון אותו). אומנם אפל מספקת עם העיפרון מתאם שיאפשר לכם לחבר את העיפרון לכבל Lightning סטנדרטי, אך כאן כבר צריך מטען וכבל וזה לא נגיש כמו רק לדחוף את העיפרון לאייפד. מעבר לכך, כשהעיפרון מחובר לאייפד הוא הופך אותו ללא נייד, בעל מראה מוזר וכזה שלא ניתן לארוז אותו. על אף החסרונות, מאוד נוח שאין צורך במטען וכבל כמו בעטים אחרים וחמש דקות טעינה בלבד מוסיפות עשרים אחוזים לחיי הסוללה של העיפרון.

הדור השני של העיפרון טוען ומקשר את העיפרון לאייפד באמצעות חיבור מגנטי בצידו הימני של האייפד פרו. משמעותית נוח יותר ביחס לדור הראשון, כך יש מקום לשים את העיפרון כאשר הוא אינו בשימוש וניתן לעבוד עם האייפד בחופשיות כשהעיפרון בטעינה. בנוסף, פועל יוצא הוא שהעיפרון כמעט תמיד עם סוללה מלאה (מה שלא היה המצב עם הדור הראשון בגלל שיטת הטעינה המוזרה). את הדור השני של העיפרון של אפל ניתן לטעון רק באמצעות האייפד. תכונה נוספת שקיימת רק בדגם השני של העיפרון הוא פונקציית הקשה כפולה. באפליקציות נתמכות אפשר להקיש הקשה כפולה על השליש התחתון של העיפרון כדי להחליף בין הגדרות שונות. לדוגמה, ב-Apple Notes זה יחליף בין כלי הציור למחק.

העט הטוב ביותר לאייפד. עיפרון אפל דור 2 ומנגנון הטעינה שלו
עיפרון אפל דור 2 ומנגנון הטעינה שלו / צילום: אתר Apple

החיסרון הגדול של העיפרון של אפל הוא, ניחשתם נכון, המחיר. 100$  לדור הראשון ו-130$ לדור השני  או בעברית 489 ש״ח לדור הראשון ו-669 ש״ח לדור השני – על פי KSP וזה מחיר טוב שמצאנו ביחס לאיידיגיטל ואחרים. מה גם שאם מתקדמים לאייפד פרו דור 3 או 4 חייבים להתקדם גם לעיפרון דור 2, וזו הוצאה משמעותית נוספת.

העט המשתלם ביותר לאייפד: Adonit Mark

אם לדעתכם מופרך להוציא 500 ש״ח עבור עט סטיילוס, אתם לא לבד. עדיין, אם אתם רוצים את חוויית ההכתיבה הטובה ביותר לכו על Apple Pencil. אך, אם אתם לא משתמשים כבדים באייפד, ישנם עטי סטיילוס אחרים במחיר זול משמעותית, שיכולים להתאים לכם.

עט הסטיילוס המשתלם ביותר הוא Adonit Mark. תקבלו איתו את התמורה הגבוהה ביותר עבור מחירו הנמוך. העט בעל ציפוי אנדוייז מרגיש באיכות גבוהה ועיצובו המשולש-מעוגל מעט מסייע באחיזה בעת שכותבים. בנוסף, משקלו מחולק היטב על פני גוף העט כך שנוח לאחוז ולשלוט בו.

העט ללא קישוריות בלוטות׳ לאייפד ומחקה את פעולת האצבע. חוד העט עבה, ביחס לעיפרון של אפל, עשוי מבד Mesh (רשת) ומציע התנגדות טובה בכתיבה על המסך. בהרבה מעטי הסטיילוס שהחוד שלהם בנוי מMesh  הוא נקרע ומתפרק לאחר מספר שבועות עבודה. החוד של Adonit Mark עמיד ולאחר מספר חודשי עבודה לא ראינו בו קרעים.

עט סטיילוס משתלם וטוב. עט דיגיטלי Adonit Mark/ צילום: אתר אמזון
עט דיגיטלי Adonit Mark / צילום: אתר אמזון

חוויית הכתיבה בעט Adonit Mark מפתיעה ביחס למחיר הנמוך, והקווים שעשינו היו מדויקים. מכיוון שהעט מחקה את פעולת האצבע ולא יודע להפריד בין האצבע לעט, יש להחזיק אותו בזווית כך שכף היד לא תיגע באייפד ותפריע לכתיבה. העט מתאים יותר לשרבוטים והערות מאשר לכתיבה בכתב יד קטן וקריא.

החוויה שתקבלו עם Adonit Mark רחוקה מזו שתקבלו עם העיפרון של אפל. הסיבה שבחרנו בעט, ללא קישוריות בלוטות׳, כמשתלם ביותר, ולא בעטים אחרים עם בלוטות׳ היא העובדה שכל עט אחר אולי יעבור טוב יותר מ-Adonit Mark, אך יהיה כבר בטווח מחירים היקר. במקרה שאתם מעוניינים בעט בעל קישוריות בלוטות׳, אנו ממליצים לכם להוסיף את ההפרש כדי להצטייד בעיפרון של אפל ולקבל את חוויית הכתיבה הטובה ביותר.

עט סטיילוס Adonit Mark בפעולה /צילום: אתר אמזון
עט סטיילוס Adonit Mark בפעולה / צילום: אתר אמזון

הטוב ביותר בAdonit Mark הוא מחירו הנמוך – 9$ באמזון. העיפרון של אפל עולה פי 15! לשלוח את העט לארץ יעלה 8-10$ נוספים.
עט Adonit Mark הוא גם האופציה הטובה ביותר עבור אייפדים שאינם תומכים בApple Pencil (כל האייפדים מתחת לדור השישי של האייפדים ושאינם מדגם פרו).

עטים לכתיבה באייפד שלא נכנסו לרשימת המומלצים

הנה מספר עטי סטיילוס שלא הכנסהו לרשימה אך שווה לציינם:

 Adonit Note+ מחזיק בתכונות של עיפרון אפל, אך קיימות השהיות בכתיבה והיא פחות טבעית. העט מעט עבה וכבד יותר ולכן פחות נוח לאחיזה. קישוריות הבלוטות׳ רחוקה מזו של אפל ויהיה עליכם לחברו לכל אפליקציה בנפרד. מחירו 56$, ועדיף לכם להוסיף את ההפרש כדי לרכוש עיפרון של אפל.

בעט Logitech’s Crayon הכתיבה מרגישה הכי קרוב לזו בעיפרון של אפל, אך חסרה רגישות ללחץ שמופעל (Pressure Sensitivity). גם כאן עדיף לכם להוציא את ההפרש כדי לקבל את החוויה המלאה עם העיפרון של אפל.  באתר Imore בחרו בעט הזה כטוב ביותר עבור ילדים.

בעט Wacom Bamboo דור 2 הכולל חוד גומי, חווית הכתיבה אינה טבעית ואנו ממליצים לוותר עליו.

מקורות

  1. Best Stylus for iPad 2020; נכתב: Bryan M Wolfe; פורסם: imore.com; תאריך: 28/07/2020
  2. The best iPad stylus in 2020: top iPad stylus for drawin and note-taking; נכתב: Adam Marshall; פורסם: creativebloq.com; תאריך: 31/05/2020
  3. The best Stylus for your iPad; נכתב: Serenity Caldwell, Nick Guy; פורסם: Wirecutter.com; תאריך: 18/11/2019

אולי תרצו לקרוא גם: