נווד מכיל Affiliate links והוא חבר ב- Amazon Associate Program, ברכישה דרך אחד הקישורים לאמזון, אנו עשויים לקבל גמול ללא תוספת מחיר עבורך. זוהי תמיכה משמעותית באתר ועוזרת להשאירו נקי מפרסומות.

התיקים הטובים ביותר לארגון כבלים, מטענים וגאדג׳טים

בדקנו מעל 12 תיקים לארגון כבלים ומטענים כדי למצוא את תיק ארגון הכבלים הטוב ביותר. עמידות, שימושיות וסטייל עמדו מולנו בבחירת ובדיקת נרתיקי כבלים. אלו המלצתנו על התיקים הטובים ביותר לארגון כבלים.
הציוד שהכנסנו לתיק ארגון כבלים, מטענים וגאדג׳טים

אנחנו צריכים דרך לארגן את כל המתאמים, מטענים, גאדג׳טים וכבלים שאנחנו סוחבים אתנו כל יום כדי להפעיל את המכשירים שלנו. כשזורקים אותם בתיק סתם כך הם מתנקמים – האביזרים הקטנים האלה יודעים להתחבא היטב וקשה למצוא אותם בתיק. מה גם שכאשר הם זרוקים בתיק הם נוטים להאבד.
נרתיק לארגון כבלים שאפשר לדחוף לתיק הגב עושה סדר, מקל על האריזה ומארגן את כל הכבלים, מתאמים, מטענים וכלי כתיבה יחד. כך ניתן לשלוף את האביזר שצריך במהירות ובלי חיפושים מיותרים. נרתיק לארגון כבלים יאפשר גם להחליף במהירות בין תיקים בלי להתחיל לחפש איפה זרוק כל אביזר וכבל כדי להעבירם מתיק לתיק. בדקנו ובחרנו את התיק הטוב ביותר לארגון כבלים, גאדג׳טים ואביזרים קטנים.

ההמלצות שלנו

תוכן עניינים

סוגי תיקים לארגון כבלים, מטענים וגאדג׳טים

יש סוגים שונים של תיקים או נרתיקים שאפשר להשתמש בהם לארגון כבלים ואביזרים, זה לא חייב להיות תיק כבלים ייעודי. בסקירה זו בחנו מגוון סוגים של תיקים לארגון כבלים, מטענים, גאדג׳טים ואביזרים אחרים ובחרנו את הטוב ביותר מכל סוג ואת הטוב ביותר באופן כללי.

הסוגים השונים של תיקים לארגון כבלים שבחנו:

קלמרים – אחסון מינימליסטי לרוב בתא אחד. אפשר למצוא קלמרים בגדלים שונים ואף להשתמש בכמה קלמרים שונים לאחסן סוגים שונים של אביזרים שאנו נדרשים לקחת אתנו. לרוב קלמרים יהיו זולים יותר, עמידים פחות ויהיה אפשר לשים בהם פחות ציוד. אם הלכתם לכיוון של קלמר עם תא אחד מומלץ שיהיה כולו שקוף או רשת כך שתוכלו לראות את האביזרים בתוכו מבלי לפתוח את הרוכסן. יש גם קלמרים עם שניים ושלושה תאים בהם ניתן לאחסן יותר ציוד ולרוב יש בהם לולאות אלסטיות לכלי כתיבה וכיסים קטנים.

תיק כלי רחצה – גדולים יותר מקלמר ולרוב בנויים מתא גדול אחד עם מספר תאים קטנים. התאים יכולים להתאים למתאמים וכבלים ותיק כלי רחצה יכול להיות פתרון טוב לאביזרים אלה. אפשר לשלב ולשים את המטענים והכבלים לצד כלי הרחצה, אך לא בטוח שזה מומלץ. אתם יודעים, מים וכאלה…

תיקים ייעודיים לארגון כבלים – תמצאו אותם בגדלים וצורות שונים. הצורה המועדפת עלינו זה תיק בצורת ספר שניתן לפתוח את הרוכסן ולאחסן אביזרים בשני הצדדים. לרוב בתיקים האלה יש יותר כיסים שמתאימים לגודל האביזרים הסטנדרטיים ולולאות לאבטחת ציוד. תוכלו למצוא תיקים אטומים למים, רבים מהם לא מקיימים את ההבטחה.

איך בחרנו? איך בדקנו?

נתחיל בזה שיש הרבה מאוד תיקים ונרתיקים לארגון כבלים (רק באמזון יש מאות). בדקנו יותר מ-12 נרתיקים לארגון כבלים שאהבנו, אותם בחרנו על פי ביקורות של צרכנים ואתרי צרכנות בלתי תלויים ברשת, ועל פי אנשים בסביבתנו הקרובה שעל דעתם אנו סומכים (בנושאים אלה בלבד).

שמנו בכל תיק תכולת אביזרים וכבלים רלוונטית למכשירים שאנו נושאים אתנו ביומיום, ובדקנו על פי הפרמטרים שקבענו לעצמנו.

את התיקים בדקנו על פי הפרמטרים הבאים:
בחנו את איכות החומר ממנו עשוי כל נרתיק (כולל בדיקה של עמידות במים). בדקנו את חלוקת התאים, את איכות הכיסים והאם רואים מבעדם את האביזרים מבלי לפתוח את התא (כיס רשת או ניילון). עוד בחנו את עמידות הרוכסן והאפשרות לפתוח ולסגור את הרוכסן באופן נעים וחלק, גם כאשר התיק מלא בציוד. בדקנו לולאות אלסטיות לכלי כתיבה וכבלים, קליפסים לאבטחת אביזרים חשובים ותכונות נוספות שקרצו לנו. עוד בדקנו עם הציוד נשאר במקום ששמנו אותו אחרי שאנו מתעללים מעט בתיק או שהוא מתבלגן בתוך התיק.

הציוד שהכנסנו לתיק ארגון כבלים, מטענים וגאדג׳טים
כל הציוד שהכנסנו לתיקי ארגון כבלים/גאדג׳טים שבדקנו /צילום: שי סולנקו

בתיקי ארגון הכבלים שבדקנו שמנו את הציוד הבא:

  • דונגל USB
  • כונן נייד SSD 500 ג׳יגה
  • כרטיס זיכרון
  • איירפודס פרו
  • אזניות חוטיות
  • מתאם רב פורטים למחשב נייד
  • סוללה ניידת חיצונית
  • כבל USB-to-Lightning לטעינת אייפון/אייפד
  • מטען למקבוק פרו
  • מטען עם חיבור USB
  • כבל USB-c to USB-c
  • כבל USB-c to USB
  • כבל USB-c to Lightning
  • כבל USB to Lightnings
  • 2 מגבונים לניקוי מסכי מחשב/אייפון
  • 2 עטים
  • עט לאייפד

הטוב ביותר: Incase Nylon Accessory Organizer

תיק הכבלים הטוב ביותר שמצאנו ובדקנו. תשיגו לכם אחד אם אתם רוצים נרתיק אחד עם מספיק מקום לכל הציוד – כבלים, מטענים, גאדג׳טים ואביזרים אחרים שאתם צריכים ביומיום במשרד או בחופשה. התיק של Incase איכותי ויחזיק לכם הרבה זמן, עמיד במים, קל משקל ונסגר ברוכסן כך שציוד לא ייפול ממנו. הארגונית הזו מאפשרת לשים את כל האביזרים בצורה נוחה כך שקל לשלוף במהירות את מה שצריך, והעיצוב דק ומינימלי (בטח ביחס לתיקים אחרים שבדקנו).

הגודל של התיק של Incase הוא מעט גדול יותר ממחברת רגילה חומה (24 על 15 ס״מ) , ועובי התיק הוא 5 ס״מ בלבד. על אף שנראה מינימליסטי אפשר לדחוף בתוכו את כל הציוד שציינו בקלות. אופן הפתיחה של התיק הוא כמו של ספר.

תיק ארגון כבלים/גאדג׳טים של Incase במצב סגור
תיק ארגון כבלים/גאדג׳טים של Incase במצב סגור

בתיק יש שני לולאות אלסטיות שיכולות להחזיק כלי כתיבה או מטען USB. יש לו כיס חיצוני עם חור לכבל המוביל לתא הפנימי – שימושי מאוד לטעינת הטלפון כאשר הבטרייה הניידת נמצאת בתא החיצוני והטלפון בתא הפנימי. קיים גם תא גדול מרופד שלא ישרוט את המסך העדין של הסמארטפון.
בתיק יש כיס רשת מספיק גדול לאחסון מטען של מקבוק ועוד חמישה כיסים אטומים או רשת בגדלים שונים, כיס קטן עם רוכסן לאחסון כרטיס זיכרון וכדומה, לולאה לעט ועוד 3 לולאות אלסטיות קטנות שמתאימות לאזוניות חוט וכדומה.

הציוד בתוך התיק מצליח להישאר במקומו (בכיסים ובלולאות) גם לאחר שמתעללים ומנערים אותו.

תיק הכבלים של Incase בעל מעטפת רכה ועשוי מבלנד של ניילון ופוליאסטר. התיק מרשים באיכותו ועמידותו. הוא נראה טוב ונשאר ככה לאחר שנים. צבעו לא דוהה, לא נקרע או מתבלה בצורה משמעותית כמו שראינו בתיקים אחרים שבדקנו. הוא גם אחד התיקים היחידים שעומד בהבטחתו ובאמת דוחה מים (בחלק החיצוני ובאזור הרוכסן), וכך מגן על הציוד החשוב שלכם שתאחסנו בתוכו. פתיחה וסגירה של הרוכסן היא קלה גם שהתיק מלא.

התיק זמין בצבעים הבאים: שחור, כחול, אדום, חום, כתום וירוק.

תיק לארגון כבלים של incase במצב פתוח
שילוב של כיסי רשת וכיסים אטומים מאפשר לאחסן מגוון אביזרים ובעצם את כל מה שצריך למשך היום במשרד או בטיול

ניתן לומר כי עבור תיק לארגון גאדג׳טים וכבלים המחיר גבוה, אך הוא משמעותית התיק הטוב ביותר שבדקנו. לכן, על אף מחירו בחרנו בו כתיק ארגון כבלים, מטענים ואביזרים טכנולוגיים הטוב ביותר.

משתלם: סט של 6 קלמרים HRX Package

לכו על סט הקלמרים הזה, אם אתם מעדיפים נרתיקים שונים לסוגים שונים של ציוד – גאדג׳טים, כבלים, כלי כתיבה או קוסמטיקה. עם סט הקלמרים בעל התא האחד, תוכלו לארגן את הדברים בנרתיקים שונים ולקחת אתכם רק את מה שאתם צריכים.

זה פתרון סטנדרטי ומינימליסטי לשים בו את הציוד שלכם. החשוב בסט הזה שהוא עשוי מניילון-רשת כך שניתן לראות  את התכולה מבלי לפתוח את הרוכסן. הסט הזה הוא איכותי ביחס לקלמרים דומים שבדקנו ומחזיקים הרבה יותר זמן עד שמתבלה.

קלמר רשת-ניילון /צילום: אמזון

הסט הזה של HRX Package שנרכש באמזון, כולל 6 קלמרים בשני גדלים שונים – 3 בגודל 24 על 18 ס״מ ו-3 נוספים בגודל 19.5 על 12 ס״מ. הוא זמין ב-3 צבעים: שחור, כחול, ורוד.

יש לא מעט קלמרים כאלה באמזון, ברשת בכלל ובטח בחנויות שונות בארץ. אנחנו הלכנו על הסט הזה מאמזון הרבה בגלל מחירו הנמוך – 9$, והאפשרות לשלוח אותו לישראל במחיר נמוך (יחסית) – 11$. כן אנחנו מודעים שמחיר המשלוח יקר ממחיר המוצר אך סומכים עליכם שתחברו מספר מוצרים למשלוח כך שזה ישתלם.

מקום שני: הכי טוב עבור כלי רחצה + גאדג׳טים

תיק מינימליסטי שנארז בגלגול, ומאפשר לכם לראות את רוב האביזרים בו במבט חטוף. אם אתם רוצים לשלב בין כלי הרחצה שלכם והאביזרים הטכנולוגיים אז זה תיק ארגון מצוין עבורכם.

התיק של Osprey הוא תיק כלי הרחצה הדק ביותר שראינו. המידות 23 על 15 ס״מ מאפשרות הרבה מקום לציוד והכיסים בו מסייעים לארגן את הציוד בנוחות.
כיסי הרשת טובים לאריזת כבלים, מתאמים, כלי כתיבה ובכיס העמוק יותר ניתן לארוז מטענים, סוללה ניידת, כלי רחצה. כאשר התיק פתוח אפשר לראות כמעט את כל הציוד במבט אחד.

התיק איכותי, עמיד והחומר ממנו הוא בנוי קל לניקוי (תיק כלי רחצה במקור, מזכירים).

תיק רחצה וגאדג׳טים של osprey
התיק של Osprey במצב סגור

חסרונות: צריך לפרוס את כל התיק כדי להוציא אביזר (לא הכי אינטואיטיבי כמו יתר הבחירות שלנו), לא עמיד במים.

לOsprey יש יבואנים בישראל, ולכן זהו התיק היחיד שניתן להשיג בארץ. ניתן לרכוש אותו באתר של פקל חגור ב109 ש״ח (ללא משלוח, קיימת אפשרות לאיסוף עצמי).
התיק זמין בצבע כתום או צהוב זוהר.

תיקים לארגון כבלים שלא נכנסו לרשימה

הנה מספר תיקים שלא הכנסנו לרשימה אך שווה לציינם:

תיק Tech Pouch Peak Design נפתח מלמעלה כך שציוד לא יוכל ליפול בעת פתיחת התיק. אך תג מחיר של 60$ גבוה ולא מוצדק. לא רק המחיר הוא חיסרון, עבורנו התיק לא היה נוח לשימוש ונתקלנו בבעיות בפתיחה וסגירה של הרוכסן.

נרתיק Eagle Creek Pack-It Cube במידה הקטנה שלו, הוא בחירה מצוינת לאריזת בגדים וסט שלוש קוביות אריזה זה בהחלט משהו ששווה להצטייד בו. אולם, הציוד הטכנולוגי והכבלים שארזנו בו היו רופפים מידי בקובייה והתבלגנו בה.

נרתיק Tom Bihn Handy Little Thing (HLT) Pouch קיבל ביקורות טובות באתרים שונים (ראו ביקורת באתר Packhacker) וממשתמשים רבים. מחירו גבוה מאוד 70$, ואפשר לשלוח אותו לישראל בעלות 70$.  בקיצור לא משתלם בעליל – 140$ לנרתיק ארגון כבלים – תתקדמו!. מה גם שהתיק של Incase טוב יותר.

מקורות

  1.  How to pack light: The ultimate guide to ultralight minimalist travel, נכתב ע״י James Clear, פורסם Jamesclear.com
  2.  The best bag and cable orgenizers, נכתב ע״י Kaitlyn Wells , פורסם באתר Wirecutter, בתאריך 26.6.2020
  3. Digital nomad packing list, נכתב ע״י Packhacker

אולי תרצו לקרוא גם: