נווד מכיל Affiliate links והוא חבר ב- Amazon Associate Program, ברכישה דרך אחד הקישורים לאמזון, אנו עשויים לקבל גמול ללא תוספת מחיר עבורך. זוהי תמיכה משמעותית באתר ועוזרת להשאירו נקי מפרסומות.

מכנסיים מומלצים לטרקים: Prana Stretch Zion

מכנסי טיול הטובים ביותר לטרקים הם Prana Stretch Zion Pants. גמישים, נוחים ומלאים בתכונות שימושיות. לטרקים ופעילויות חוץ קשוחות, אך גם ליומיום שגרתי ורגוע בטיול.
מכנסי טיול הכי טובים לטרקים

מחפשים מכנסיים מומלצים לטרקים? בשנתיים האחרונות לבשנו הרבה את מכנסי Prana Stretch Zion, בטיולים, טרקים והסתובבויות אחרות. על בסיס שנתיים אלה נכתבה סקירה זו על המכנסיים הטובים ביותר לטרקים והייקינג. את המכנסיים, אגב, אנחנו עוד ממשיכים ללבוש.

מכנסי טרקים הטובים ביותר: prAna - Men's Stretch Zion

 לא במלאי
Amazon.com

מכנסי טיול Prana Stretch Zion נקראים כך על שם הפארק הלאומי ציון במדינת יוטה (Zion national Park). רק זה מהווה מעין התחייבות לאיכות המכנס. הפארק הלאומי Zion הוא, איך לומר בקצרה, ואוו. והמכנסיים עומדים מאחורי שמם בכבוד רב.

מכנסי Prana Zion נוחים, נושמים, גמישים, עמידים ומלאים בתכונות שימושיות לטרקים ופעילות חוץ קשוחה. אל תהססו לבחור בהם כמכנסי הטיול לטרק הבא שלכם. אבל זה לא נגמר כאן, הגזרה והנראות שלהם מספיק טובה כך שתוכלו להסתובב אתו מעבר לטרק גם ביומיום השגרתי, בטיול עירוני או סתם בשכונה ולהרגיש טוב עם עצמכם. אמנם הלוק הוא של דגמ״ח, אבל דגמ״ח אלגנטי שתוכלו ללבוש למשרד, ליציאה קז׳ואלית, ולקחת לסופ״ש בחו״ל בלי שיחשדו בכם שאתם תיירים בגלל המכנסיים.

פארק לאומי ציון. ואוו.
פארק לאומי ציון. ואוו. / צילום: מערכת נווד

תוכן עניינים

בד ונוחות המכנס של Prana

את הסקירה של המכנסיים האלה צריך להתחיל מהבד שלהם. המכנס עשוי מבד Zion  שPrana (פרנה) פיתחו, ותכונותיו מרשימות. עמיד, גמיש, עמיד במים, לא מתקמט, מתייבש מהר ובעיקר הופך את המכנס לנוח. הבד הזה נועד לטרקים.

בלנד של 97% ניילון ו-3% ספנדקס במעטפת בטכנולוגיית Durable water repellent או בקיצור DWR. טכנולוגיה דוחה נוזלים וכתמים, שהופכת את המכנס לעמיד במים. DWR עושה עבודה טובה במכנס, אך לאחר זמן המעטפת דוהה והמכנס דוחה נוזלים פחות טוב. אחרי שנתיים עם המכנסיים אפשר לציין בוודאות שעמידות המכנסיים למים פחות אפקטיבית.

הבד גמיש, וגמישות המכנסיים תאפשר לכם לבצע בקלות כל פעילות אתגרית שתרצו. טיפוס, רכיבה, טרק, יוגה, סקי או סנובורד (רק אל תשכחו שכבה מתחת למכנס).

מכנס גמיש. Prana Stretch Zion
מכנס גמיש. Prana Stretch Zion / צילום: מערכת נווד

הבד עמיד בפני שחיקה, מה שהופך את המכנסיים לעמידים מאוד. ככאלה הם ילוו אתכם באתגרים שלכם למשך שנים. המכנס גם מגן היטב מקרינת שמש (UPF 50+), דבר להעריך בחום הישראלי.

במפשעה יש חורי אוורור, שתעריכו מיד כשתלבשו את המכנסיים ובטח אחרי פעילות אתגרית. בכלל, חורי האוורור יחד עם קרירות המעטפת של טכנולוגיית DWR גורמים למכנסיים להיות קרירים, מאווררים ונעימים.

מערכת אוורור במכנס prana zion
כמה חורים במפשעה והנה לכם מערכת אוורור שעובדת

מכלול התכונות – גמישות המכנס, הבד הנושם והמאוורר והתחושה הנעימה על הגוף, הופכים את המכנסיים לנוחים מאוד. המכנסיים כה נוח שמהר מאוד יהפכו לשחקן מרכזי ברוטציית המכנסיים שלכם בין אם לטיול או לעבודה. הנוחות היא כמובן המרכיב החשוב בהפיכתם למכנסי הטיול הטובים ביותר לטרקים.

כיסים ותכונות שימושיות נוספות

מבחינת כיסים למכנסיים יש חמישה, שמקנים להם מראה סטנדרטי. שני כיסים רגילים מקדימה עם Mesh פנימי, ושני כיסים מאחור. באחד הכיסים מאחור יש אפשרות לסגירה עם פיסת בד שיושבת מעל פתח הכיס ומשתלבת בצורה אלגנטית. מצד אחד זה נוח אין רוכסן או סקוץ' שמפריעים כאשר מתיישבים. מצד שני, הסגירה אינה הרמטית ודברים עדיין יכולים ליפול.
הכיס החמישי הוא כיס עם רוכסן בצד המכנס. הכיס הזה נותן למכנס את הלוק הדגמ״חי שלו אבל הוא די קטן, אלגנטי ומשתלב היטב במכנס. שלא כמו במכנסי טיולים רבים שהכיס הזה יכול להגיע לגודל תא מטען של משאית. הכיס הצדי שימושי באופן מפתיע, מאובטח עם רוכסן לדברים חשובים שאסור לאבד (כסף, דרכון, טלפון וכו׳) ונגיש מאוד, כך שקל להוציא ולהכניס אליו דברים במהלך פעילות כמו טרק או טיפוס.

כיס צד וכיסים אחוריים במכנסי prana zion
כיס צד וכיסים אחוריים

אחד הפיצ׳רים האהובים עלינו במכנס הוא החגורה המובנית שניתן להתאים במהירות על המותן. לא צריך חגורה נוספת וזה יתרון גדול עבורנו. החגורה מינימלית ונסתרת, מאוד פשוטה לשימוש והכי חשוב נוחה. עם החגורה הזו מרוויחים פעמיים: חסכון בזמן בלבישת המכנס (לא צריך חגורה), ונוחות, בזכות המינימליות של החגורה היא אינה מורגשת (ואינה נראית כמעט) ולכן מאוד נוחה. חגורות רגילות עם אבזם או אפילו חגורות טיולים טכניות פחות נעימות על המותן ופחות נוחות מהחגורה של הZion. עם זאת יש במכנס לולאות לחגורה אם בכל זאת אתם רוצים אחת.

מכנסיים מומלצים לטרקים prana zion belt
חגורת מובנית מינימלית ונוחה

התכונה האחרונה ששווה להתעכב עליה היא היכולת לגלגל את המכנס מעט מעל הקרסול. את המכנס מקפלים ומחזיקים בקלות באמצעות צמד כפתורי תיק-תק שיש בשוליים התחתונים של שרוולי המכנס. לא מצאנו שימוש משמעותי באפשרות הזו, הרי אם תרצו לקצר את המכנסיים פשוט תלבשו מכנסיים קצרים. אולם, יש היגיון לקצר מעט את המכנסיים בטיפוס או בטיולים ארוכים הכוללים בחלקם מעבר במים.

סטייל ורב-תכליתיות (או בקיצור מתי ללבוש?)

המכנסיים באים בגזרה ישרה והסגנון שלהם הוא אמנם מעט דגמ״חי, אך בשורה התחתונה הגזרה טובה והם נראים טוב על הגוף. הסטייל והאיכות הופכת את המכנס לרב תכליתי, ומתאימים לטרק וליומיום, כמו שאנחנו אוהבים. המכנסיים מתאימים מאוד לטיול מינימליסטי ויכולים להפוך ליחידים (או אחד משניים) שתיקחו בתיק הקטן והיחיד שלכם לטיול.

הסטייל יתאים לכם לעבודה (עם טי-שירט) ולאירועים חברתיים שונים, ולא רק לפעילות קשוחה ומאתגרת כמו טרק. מכנסי טיול רבים הם מגושמים, רחבים ומטופשים, אך לא הZion. אלה הם מכנסיים טכניים שנראים טוב ומתאימים גם לפעילות יומיומית רגילה. שימו לב, זה ממש לא מכנס סלים, אלא יותר רחב, והחלק התחתון יסתיר את החלק העליון של הנעליים/ מגפיים.
לא היינו הולכים איתם לחתונה או בר מפונפן, אך לחלוטין היינו לובשים את הZion  לבר השכונתי אחרי יום במשרד עם המכנסיים.

מכנסי Prana Stretch Zion מגיעים במגוון צבעים, יש מידות כמעט לכל אחד ואורכים לאנשים בגבהים שונים.

האם משתלם לרכוש את מכנסי Prana Zion?

כאמור, בדקנו את מכנסי Prana Stretch Zion במשך שנתיים. אנחנו נהנים מהם מאוד ונמשיך ללבוש אותם ככל שישרדו. הם עמידים, שורדים יפה והבלאי שלהם עד היום נמוך ביחס לכמות הפעמים שלבשנו אותם ולאתגרים שהם עברו אתנו.

המכנסיים האלה ראשונים להישלף מהארון ביציאה לטיול כלשהו. קל או קשה. קצר או ארוך. אך הבונוס הוא שניתן ללכת איתם גם סתם כך בקז׳ואל וליהנות מהם. המראה והגזרה יפים ולא תמשוך אליכם מבטים יוצאי דופן. 

בשורה התחתונה, כבר בטח הבנתם, אנו ממליצים לכם לרכוש את המכנסיים האלה, הוא פשוט טוב. אם אתם מחפשים עמידות, נוחות ומכנסיים רב תכליתיים, הZion יתאים לכם ויענה על כל הציפיות ויותר. מחיר המכנס סביר בהחלט ביחס לתמורה. 

מכנס Prana Stretch Zion
כבר הבנתם שמומלץ להצטייד במכנס הזה? / צילום: אתר Prana

להצטייד במכנס הטיולים הטוב ביותר

מכנסי Prana Stretch Zion הם מכנסי הטיול הטובים ביותר לטרקים, אך הנוחות והגזרה יגרמו לכם להוציא אותם מהארון בדרך לעבודה ואפילו ליציאה בערב

בשיטוט באמזון תוכלו להיתקל בלא מעט מכנסיים של Prana אשר ממותגים Zion. הבד של המכנס (בד Zion) נמצא בשימוש בעוד מכנסים של Prana, כמו Brion לגברים והמקבילה הנשית שלו Briann. למכנס Stretch Zion יש גם מכנס קצר בעל אותם תכונות ואותו שם ואנחנו אוהבים גם אותו מאוד. Prana גם הוציאו מכנס שנקרא Stretch Zion Straight בגזרה צרה יותר, שאמור לקרוץ לשימוש יומיומי. מכנס דומה נוסף  של Prana הוא  Strech Zion Convertible, מכנסיים מתפרקים. עדיף לוותר.

מקורות

מעבר לניסיון שלנו עליו מבוססת סקירה זו הסתייענו בשתי סקירות מאתרי סקירות ציוד טיולים אמינים, שלרוב תומכות בתחושתנו ומחשבותינו לגבי המכנס:

  1. סקירת מכנס Stretch Zion Pants באתר הציוד Packhacker
  2. סקירת מכנס Stretch Zion Pants באתר הציוד GearLab

אולי תרצו לקרוא גם: