נווד מכיל Affiliate links והוא חבר ב- Amazon Associate Program, ברכישה דרך אחד הקישורים לאמזון, אנו עשויים לקבל גמול ללא תוספת מחיר עבורך. זוהי תמיכה משמעותית באתר ועוזרת להשאירו נקי מפרסומות.

לרוץ בגשם: גרבי הריצה הטובים ביותר לריצה בגשם

גרביים ספוגים וכף רגל רטובה בריצה זה מציק אך בעיקר לא בריא לכף הרגל. כדי לרוץ בגשם ולהישאר עם כפות רגליים יבשות צריך גרביים מתאימים (הנעליים פחות משנות). בחרנו בפינצטה את גרבי הריצה הטובים ביותר לריצה בגשם.
גרבי ריצה לגשם

ריצה  כשכפות הרגליים רטובות מקשה, פוגעת בביצועים ואינה בריאה כך שתגרום לגירוי בכף הרגל וכתוצאה מכך לשלפוחיות ויבלות. כדי להישאר עם רגליים יבשות בריצה בגשם יש להימנע מריצה עם גרבי כותנה ולגרוב גרבי ריצה לגשם. השקענו חורף של ריצות כדי לבחור גרביים מנדפים שישמרו על כפות הרגליים יבשות בעת הריצה. גרבי הריצה הטובים ביותר לריצה בגשם. 

גרבי ריצה מותאמים לריצה בגשם הן גרביים שאינם סופגים ואוגרים מים ומצליחים לנדף את המים שכן הצטברו. אחת הסיבות העיקריות לשלפוחיות וזיהומים בכפות הרגליים היא ריצה עם גרביים לחים או רטובים ולכן יש להצטייד בגרבי ריצה שישאירו את הרגל יבשה. חשוב להימנע מריצה עם גרבי כותנה אשר סופגים ולא מנדפים, כך שבמהרה יהפכו לרטובים, כבדים, לא נוחים ומרעישים. גרבי כותנה ספוגים במים יגרמו לריצה ברגליים רטובות ויעלו את הסיכוי לשלפוחיות ופטרת בכפות הרגליים שהן גם כך מטבען כר פורה לזיהומים. מים מגבירים את החיכוך ושלפוחיות יצוצו בעיקר בחלקי כף הרגל עם החיכוך הרב ביותר בקרקע בעת הריצה, העקב וכרית כף הרגל. 

תוכן עניינים

איך להישאר עם כפות רגליים יבשות בריצה בגשם

גשם לא צריך לעצור אתכם מלרוץ. ביגוד טוב יכול לאפשר לכם ריצה נוחה ויבשה (יחסית) בגשם. החדשות הטובות הן שבכל הקשור לכפות הרגליים זה לא כל-כך מסובך לשמור על כפות רגליים יבשות בריצה בגשם. גרביים הם אולי אחד מפריטי הלבוש הכי חשובים בריצה בגשם.

נעלי ריצה תוכננו לנדף חום ולחות, ולזרוק החוצה נוזלים מיותרים כולל גשם. בנוסף, כפות הרגליים מייצרות הרבה חום ברקיעות הרגליים בקרקע במהלך הריצה. פעולה זו מאדה וזורקת את המים החוצה כל הזמן. כך כפות הרגליים נשארות חמות מהלך הריצה. זה לא נדיר לסיים ריצה בגשם עם כפות רגליים יבשות. אך נעלי ריצה ורקיעות בקרקע לא מספיקות. אמנם תנאי הפתיחה טובים וזה אמור להיות פשוט לשמור על כפות רגליים יבשות, אך צריך גם גרביים מתאימים.

עם אילו גרביים עדיף לרוץ בגשם

המפתח לכפות רגליים יבשות בריצה טמון בגרביים. כדי להבטיח כפות רגליים יבשות בריצת גשם עליכם לוודא שגרבי הריצה עושים את העבודה. אם הגרביים לא יצליחו לנדף ויהיו ספוגים במים, שום דבר לא יוכל להשאיר את הרגל יבשה. 

מה הדבר החשוב ביותר בגרבי ריצה בגשם? רוצו עם גרביים מבד 100% סיננטטי, ללא כותנה כלל. הכותנה סופגת מים ותשאיר את כף הרגל רטובה. בגרביים סיננטיים אולי כף הרגל תרגיש לחה אך היא תנדף את המים ולא תספוג אותם. כך לא יגרמו שלפוחיות ושפשופים.

האם גרביים שמתאימים לקיץ יתאימו גם לריצות בגשם? לרוב כן. אם לא קר מאוד (ולרוב החורף הישראלי נסבל לחלוטין מבחינת קור), אין בעיה לרוץ בגשם עם אותו זוג גרביים אתו רצתם בקיץ. הגרביים שמוזכרים בפוסט יעשו את העבודה היטב בריצת גשם אך חלק מזוגות הגרביים יתאימו גם לריצות חמות בקיץ.

גרבי ריצה לכל העונות וכל השימושים: Balega Enduro Quarter

בלגה עושים גרבי ריצה מעולים באופן כללי וגרבי בלגה מדגם האנדורו (Enduru) מתעלות במיוחד. גרבי אנדורו של בלגה נוחים עם רכות ותמיכה שהופכות אותם למצוינים לריצות ואף לשימוש יומיומי. הגרביים עשויים ממיקס של בדים סינתטיים (פוליאסטר, ניילון, אלסטן) שמאפשרים נידוף ברמה גבוהה וגמישות. הגרביים מתאימים לגשם קל-בינוני ופחות לריצות בגשם כבד בהן כל כף הרגל נכנסת לשלוליות ובוץ פעמים רבות במהלך הריצה. הגרביים מאווררים, מנדפים היטב ויתאימו גם לריצות בימים חמים מאוד. האנדורו קלים מאוד לגריבה (מאפיין את כל הגרביים של בלגה, ופלוס ענק לטעמנו). גובהם מעל הקרסול וניתן לגרוב אותם באופן יומיומי עם מגף או נעל גבוהה. הגרביים עמידים מאוד, וחלקנו רצים עם אתם מעל שנתיים עם קילומטראז׳ של מעל 1000 ק״מ ועדיין ממשיכים לרוץ וליהנות מהן.

גרבי ריצה לריצה בכל העונות: Balega Enduro V-Tech Quarter Socks

 לא במלאי
Amazon.com

גרב ריצה אנטי בקטיריאליות לרגליים מסריחות: Balega Silver

גרביים נוטים להסריח. מאוד. בקטריות מצטברות בגרביים והופכים אותם לעולם מקביל ומסריח של חיידקים. גרביים לחים הם כר פורה ביותר להצטברות חיידקים. כאן נכנסים לתמונה הגרביים של בלגה Balega Silver. הפטנט העיקרי של הגרביים האלו הוא שילוב חלקיקי ננו-סילבר בגרב. אלו חלקיקים זעירים של כסף אשר מונעים התפתחות בקטריות וחיידקים. חלקיקי הכסף גורמים לכל בקטריה ש״מרימה את הראש״ למוות מוקדם מאוד. כך הגרביים נשארים רעננים ולא מסריחים. לטובת הבדיקה רצנו עם הגרביים יום אחרי יום לא כביסה. נשמע מגעיל אבל הגרביים החזיקו יפה 3 ריצות ב4 ימים ללא כביסה ובלי להסריח. מעבר לכך הגרביים קלים לגריבה ומחזיקים טוב את כף הרגל בפעילות. הבד הסינתטי מנדף היטב והגרביים מתאימים לריצות חורף וקיץ כאחד. 

חשוב לדעת שהגרביים רכים ומעט עבים מה שאמנם נותן תמיכה טובה לכפות הרגליים אך מפריע לחוש ממש את הקרקע . ישנם רצים שפחות יאהבו עובי כזה ויעדיפו גרביים דקים יותר.

גרביים אנטי-בקטריאליות לרגליים מסריחות: Balega Silver Antimicrobial

71.94
66.69
 במלאי
6 new from ₪65.65
משלוח חינם
Amazon.com
as of 5 במרץ 2024 19:46

גרבי ריצה למניעת יבלות: Drymax Maximum Protection Mini Crew

דריימקס עושים עבודה מעולה ליצור גרביים שישאירו את כף הרגל יבשה. גרבי ריצה Drymax Maximum Protection ישמרו על כף הרגל נקייה מיבלות בריצות ארוכות בכביש ובשטח (מרתון וריצות אולטרה). בכתבה אחרונה על איך להתלבש בריצה בגשם מגזין Runner’s world בחר לציין ולהמליץ על הגרביים האלו. אותו מגזין גם בחר בה כגרביים הטובים ביותר שמגנים מפני יבלות. הגרביים מצליחים להקטין את החיכוך עם כף הרגל, וכך מייצרים פחות חום. כפות הרגליים נשארות קרירות יחסית, עם הגנה טובה וללא יבלות. 
גרביים שמתאימים לריצות בגשם כבד, ריצות קשוחות בהן כף הרגל נכנסת לשלוליות פעמים רבות במהלך הריצה.

קיימת לגרביים האלה גרסה בעיצוב גבוה יותר בעלת תכונות המתאימות יותר לריצות שטח Drymax Maximum Protection Trail. 

גרבי ריצה לגשם כבד: Drymax Maximum Protection

129.50  במלאי
2 new from ₪129.50
משלוח חינם
Amazon.com
as of 5 במרץ 2024 19:46

גרבי ריצה נוחים לאימון בגשם: Balega Hidden Comfort

גרבי ריצה נמוכים Balega Hidden Comfort הם רב המכר של Balega. גרביים נמוכים המציצים מבעד לנעל שמהותן היא נוחות ולכן הם מתאימים לריצות כמו גם ליום יום. הגרביים האלה טובים לריצות בחורף ובקיץ כאחד. הם מנדפים במהירות ונשארים רכים ונעימים גם שהם לחים. מהרגע שתקפצו לשלולית תיקח בערך חצי דקה עד שהגרביים יחזרו למצב בו לא תרגישו את הרטיבות בהם. רצנו עם הגרביים האלה ריצות גשומות בעיר וכפות הרגליים נשארות יבשות.

גרבי ריצה נוחות לאימון בגשם: Balega Hidden Comfort

57.55
41.87
 במלאי
Amazon.com
as of 5 במרץ 2024 19:46

גרבי ריצה למזג אוויר קר: Smartwool PHD Run Cold Weather Mid Crew

צמר מרינו הוא כנראה אחד הבדים שעושים את העבודה הטובה ביותר בנידוף ומאפשר לייצר גרביים מצוינים לריצה בגשם. על אף בעיות שיש לנו עם צמר מרינו, את הגרב הזו עם 55% מרינו צריך להזכיר שמדברים על ריצות גשם קשוחות בעיר ובשטח במיוחד כאשר מזג האוויר קר. גרבי הריצה Smartwool PHD Run Cold עשויים מבלנד של 55% מרינו, 42% ניילון ו3% אלסטן. השילוב יוצר גרביים נעימים על כף הרגל (המרינו אינו מגרד או מציק על כף הרגל) ומאפשר ריצות חורפיות חמימות, נוחות וביצועי ריצה טובים. הגרביים יושבים היטב על כף הרגל ולא זזים, מנדפים היטב את המים המצטברים בריצות בגשם, מאווררים את כף הרגל ושואבים תכונות אנטי-בקטריאליות טבעיות מהמרינו כך שהם לא יסריחו גם לאחר מספר ריצות ללא כביסה.

גובה הגרב עולה כמה סנטימטרים מעל הקרסול (Mid-crew) כך שהן נוחים לגריבה גם עם נעליים גבוהות. 

גרבי ריצה לגשם במג אוויר קר: Smartwool PhD Run Cold Weather

 לא במלאי
Amazon.com

גרבי ריצה לריצות שטח במזג אוויר קר: Darn Tough Vertex Run

 גרבי ריצה Darn Tough Vertex Run עשויים בעיקר מצמר מרינו והם מגרבי הריצה הטובים ביותר לריצות שטח בגשם (יתאימו גם לריצות בדרכים סלולות). הגרביים יושבים היטב על כף הרגל עם תמיכה טובה ורכות שעוזרת לביצועים, כך שבריצות שטח תוכלו להרגיש את הקרקע תחתיכם מבלי לחוות גירוי או חיכוך משמעותי בגלל אופי הקרקע. הגרביים גבוהים כך שימנעו מבוץ להידבק לרגליים. הגרביים עשויים מ-41% מרינו, 55% ניילון ו-4% לייקרה ספאנדקס. שילב הבדים מאפשר נידוף טוב של מים וזיעה, מונע שלפוחיות ויבלות ובעל תכונות אנטי-בקטיאליות טבעיות המתקבלות מצמר המרינו. 

גרביים לריצות שטח בגשם ומזג אוויר קר: DARN TOUGH Vertex

 לא במלאי
Amazon.com

אילו גרבי ריצה לגשם מתאימים לכם?

אם התגברתם על מחסום הריצה בגשם ואתם הולכים לרוץ בין ובתוך השלוליות אתם צריכים גרביים מתאימים. גרבי ריצה טובים ומתאימים לריצה בגשם ישאירו את כף הרגל יבשה ובריאה, ללא יבלות, ללא שלפוחיות, ללא זיהומים. 

כל הגרביים המצוינים בפוסט זה הם ברמה הגבוהה ביותר ומיוצרים על ידי חברות טובות. כל הגרביים ללא תפרים מיותרים, במחירים סבירים וזמינים למשלוח לישראל במחירים נמוכים. תבחרו לכם זוג גרביים שמנדף היטב ומתאים לריצות בגשם מרשימת גרבי הריצה הטובים ביותר לריצה בגשם וצאו לרוץ… בגשם.

אולי תרצו לקרוא גם: