נווד מכיל Affiliate links והוא חבר ב- Amazon Associate Program, ברכישה דרך אחד הקישורים לאמזון, אנו עשויים לקבל גמול ללא תוספת מחיר עבורך. זוהי תמיכה משמעותית באתר ועוזרת להשאירו נקי מפרסומות.

לטייל בלי אינטרנט: 5 אפליקציות לטיול אופליין

בחלק גדול מהמקומות הכי יפים אין קליטה. זה חלק מהיופי שלהם. הנה 5 אפליקציות שיאפשרו לטייל בלי אינטרנט, ועדיין להשתמש בסמארטפון כאילו יש לכם קליטה מלאה.
אפליקציות אופליין

כל מטייל צריך להיות ערוך לטייל בלי אינטרנט. וגם אם עשיתם את החבילה הכי יקרה, בחלק גדול מהמקומות הכי יפים אין קליטה. זה חלק מהיופי שלהם. לטיול בלי אינטרנט צריך להוריד למכשיר את המידע והמפות שתרצו שיהיו לכם בטיול. מומלץ לרכוש לכל טיול חבילת סלולר, אך להערך כאילו זה טיול ללא אינטרנט. הנה 5 אפליקציות שיאפשרו לטייל בלי אינטרנט, ועדיין להשתמש בסמארטפון כאילו יש לכם קליטה מלאה.

עדכון (8.2.2020): אפליקצית אספלוריו עברה למודל של גביית תשלום עבור השימוש. האפליקציה הטובה ביותר עבור תיעוד חצי אוטומאטי של הטיול (בכל הפרמטרים) היא Polarsteps

לקרוא בלי אינטרנט – אפליקציה לקריאה במועד מאוחר יותר במצב אופליין (ומדריך טיולים מצוין): Instapaper

אפליקצית Instapaper מאפשרת לכם לשמור על המכשיר פוסטים, דפי אינטרנט והרבה מידע. כך שתוכלו לשמור בקלות תוכן שאהבתם במהלך השיטוט ברשת (מחשב או סמארטפון). בתכנון הטיול נתקלים במידע מעניין על המקום, מדריכים, רשימות של המקומות הטובים לאכול/לישון/לבלות וסתם מידע מעניין שתרצו לחזור אליו. כך ניתן ליצור מדריך טיולים אולטימטיבי אישי שנבנה על ידכם, הכולל רשימות שבחרתם לפי סגנון הטיול שלכם. את המידע ניתן באמצעות Instapaper לשמור ולקטלג בתיקיות. ניתן גם למרקר מידע חשוב בתוך הפוסט ולכתוב פתקים בשפתכם על המקום. כך קל למצוא את התוכן המתאים ברגע שצריכים אותו בטיול.
גדולת האפליקציה היא בחווית הקריאה הנקיה של המידע. האפליקציה נותנת כבוד למילים ומתמקדת באיך לפקס את המשתמש לקרוא בהנאה את התוכן.
להורדת Instapaper עבור IOS / אנדרואיד

צילום מסך מאתר Instapapper שלי
צילום מסך מאתר Instapapper אישי לקראת הביקור בצ׳יאנג מאי, תאילנד

לתעד את הטיול בלי לפתוח את הסמארטפון: Polarsteps (הדיחה את אספלוריו)

אספלוריו (Esplorio) היא אפליקציה לתיעוד מסלול הטיולים והחוויות בו. ייחודה שהיא לא דורשת מכם להתעסק בזה ואפילו לא תדרשו לפתוח את האפליקציה כדי לתעד. האפליקציה מזהה את המיקומים והתמונות שצילמתם ומסדרת לפי סדר כרונולגי כיומן טיול.
אספלוריו מתעדת גם בלי שתהיו מחוברים לאינטרנט. הפעם היחידה שתדרשו להיות מחוברים היא בהקמת הטיול באפליקציה – שם, תאריך וכו׳.
אספלוריו היא אפליקציה שתסדר לכם יופי של תיעוד לטיול כדי להזכר בו. היא תעשה זאת כמעט ללא שתדרשו להתעסק בזה, בחסכנות יחסית בסוללה, ובלי שתצטרכו להיות מחוברים לאינטרנט.
להורדת Esplorio עבור IOS

עדכון (8.2.2020): אפליקצית אספלוריו עברה למודל של גביית תשלום עבור השימוש. האפליקציה הטובה ביותר עבור תיעוד חצי אוטומאטי של הטיול היא Polarsteps.

פולר-סטפס טובה יותר. אל תהססו והשתמשו בה. היא נוחה ופשוטה יותר לתפעול, מאפשרת ליצור אלבום טיול מדהים, וגם שומרת על הפרטיות באופן טוב יותר. היא אמנם דורשת יותר התעסקות תוך כדי הטיול, אבל התוצאה טובה יותר.
הנה קישור לאתר שלהם: https://www.polarsteps.com/

צילום מסך מאתר Polarsteps.com

לנווט בלי אינטרנט – אפליקצית מפות אופליין הטובה ביותר: Maps.me ו-Google Maps

מפות אופליין הן כנראה המצרך המבוקש ביותר בטיולים. ברגל או ברכב, תמיד חייבים מפה. בקטגורית אפליקצית מפות אופליין יש שתי טוענות לכתר (אני ממליץ להשתמש בשתיהן).
הראשונה, Maps.me (מפות מבוססות על OpenStreetMap) ממוקמדת אופליין, ומאפשרת להוריד מפות מפורטות ישירות למכשיר ולנווט ברגל/ במכונית/ במונית/אופניים /תחבורה ציבורית. האפליקציה הזו היא יותר מרק המפות שלה. המשתמשים יכולים לגשת למדריכים, ליצור רשימות של נקודות עניין ועוד.
התכונה העיקרית באפליקציה שתפסה תרמילאים רבים היא היכולת לשתף נקודות עניין בין מטיילים. תרמילאים, בעיקר, עושים באפליקציה שימוש במדינות בהן האינטרנט חלש והמידע על מקומות הוא חלקי, ומשתפים באמצעות האפליקציה את המידע שיש להם על מקום שהם היו בו ועל המסלול שלהם.
האפליקציה חינמית ובחלונות מסוימים בתחתית המסך תפגשו פרסומות לא בולטות.
טיפ: במקומות הנידחים ללא אינטרנט בכלל השתמשו ב-Maps.me
להורדת Maps.me ל- IOS / אנדרואיד

על אפליקצית המפות המומלצת השניה, אין צורך להכביר במילים והיא מוכרת לכולם – Google Maps. גוגל מפס הן חלק מהאקו-סיסטם של גוגל, והן המפות המפורטות, הטובות, ובטח הפופולאריות ביותר. עם מפות גוגל ניתן להתנייד בכל דרך שתבחרו, ליצור רשימות ולשתפן, לקבל המלצות ממוקדות, לבנות מפות ועוד ועוד. המפות עובדות הכי טוב שהן מחוברות לרשת ומספקות מידע עדכני על המקומות. אולם ניתן לסמן אזורים ולהוריד את המפות כך שניתן לגשת אופליין, להשתמש בתכונות הניווט של גוגל ולראות את המידע על המקומות.
טיפ 1: לאזורים עירוניים רק גוגל מפות.
טיפ 2: השתמשו בתכונת יצירת מפה בתכנון הטיול.
להורדת גוגל מפס ל-IOS / אנדרואיד

אפליקצית מפות בונוס -אם אתם צריכים מפות לווין או מפות טופוגרפיות אופליין, השתמשו באפליקציתGaia GPS. אנדרואיד / IOS

תכנון מסלול הטיול שלנו במערב ארה״ב בגוגל מפות

לטייל בלי אינטנרט – מדריך טיולים לא מקוון הטוב ביותר: Culture trip

אפליקציה (ואתר) Culture trip של החברה הבריטית בשם זה, מיקמה את מרכז הפיתוח שלה בישראל. וללא קשר, האפליקציה מהווה מקור מידע מצוין לטיולים. התוכן נכתב על ידי כותבים עצמאיים שמועסקים על ידי החברה, הוא עדכני איכותי ומקצועי ומוגש בעיצוב נקי וברור. הכתבות והמדריכים באפליקציה מוכוונת לרוב לערים גדולות. וכתושב תל אביב אני יכול להעיד כי התכנים (על תל אביב) נכתבים על ידי מקומיים שחיים ונושמים את העיר.
ב-Culture trip מבינים את החשיבות של תוכן אופליין והאפשרות לטייל בלי אינטרנט. במהלך הטיול וניתן להוריד למכשיר כל כתבה מהאתר. אפליקציית חובה בכל סמארטפון מטייל, ומקור חשוב בתכנון הטיול.
אני חושב שבתכנון הטיול שלושה מקורות יתנו לכם את מה שאתם צריכים כמדריך טיולים:Google Maps, Culture trip והכי חשוב חברים.
טיפ: אפשר גם להשתמש ב-Instapaper לשמירת פוסטים רלוונטים לטיול ממקורות נוספים ברשת.
להורדת אפליקציה Culture trip ל-IOS / אנדרואיד

אפלקציה נוספת שנמצאת בנסיקה מבחינת כמות המשתמשים והבאז, היא TripScout; האפליקציה מציגה בממשק פשוט ונוח לתפעול פוסטים מרחבי הרשת (כולל מ-Culture trips). מאפשרת לטייל בלי אינטרנט, להוריד מפות לשימוש אופליין ולשמור מקומות שאתם שוקלים לבקר בהם.

פוסט לדוגמה על תל אביב מתוך אפליקצית Culture trip

להאזין בלי אינטרנט – אפליקצית המוזיקה היחידה שאתם צריכים לטיול: ספוטיפיי

להאזין בטיול למוזיקה זה בסיסי. עדיף שהמוזיקה תהיה באופליין כדי שההאזנה לא תנגוס בחבילה, וכמובן כדי שיהיה אפשר להאזין במקומות שאין אינטרנט כמו המטוס או הג׳ונגל.
ספוטיפיי היא אפליקצית המוזיקה (ופודקאסטים) הטובה ביותר. רובנו כבר מכירים ולפחות בדקנו אותה. בין שלל התכונות המעולות של ספוטיפיי: התאמה האישית של מוזיקה ופלייליסטים קיימים מעולים של ספוטיפיי לכל מצב או מצב רוח.
אבל אנחנו בעניין אופליין ובלחיצה כפתור אפשר להוריד את המוזיקה, הפלייסלטים או הפודקאסטים למכשיר להאזין בלי תלות באינטרנט. את המוזיקה אפשר להוריד בשלוש רמות איכות כך שהרמה הנמוכה תתפוס לכם הכי מעט מקום במכשיר. את איכות ההורדה בוחרים מראש תחת הגדרות.
להורדת ספוטיפיי ל-IOS / אנדרואיד

צילום מסך מתוך ספוטיפיי

אפליקצית אופליין בונוס לטיול (או איך לדעת את הסיסמה לוויפיי בבית קפה בלי לשאול אף אחד)

על האפליקציה Wifi Map Pro שמעתם? זו האפליקציה שתאפשר לכם לדעת מה הסיסמה לוויפיי בבית קפה שהגעתם אליו מבלי לשאול את המלצר. זו מעין רשת חברתית של מטיילים בעיקר, שמשתפים ביניהם את הסיסמאות לוויפיי סביבם. המאגר הקיים היום הוא ענק ודי אמין. את המידע עם הסיסמאות לעיר שאתם הולכים לבקר בה, אפשר להוריד מבעוד מועד למכשיר. הרי שתצטרכו את הסיסמה לווייפי לא תמיד יהיה לכם אינטרנט.

Wifi Map Pro צילום מסך של מרכז תל אביב

אולי תרצו לקרוא גם: